Sömnlösa nätter

Jag kommer aldrig tycka att det är roligt, lätt eller särskilt trevligt att inte få sova på nätterna. Viktor har fram tills nu den senaste veckan vaknat för mat, ätit och somnat om igen vilket har varit som en dröm. Nu har han flera nätter i rad vaknat, ätit och vart vaken till nästa måltid iprincip. Det är väldigt påfrestande att kliva upp och behöva vara vaken flera timmar i sträck. Speciellt när man försöker få en viktor att somna och dessutom ser fredde och kevin sova sådär skönt.

Viktor är dessutom lite lurig. När man tror att han somnat i famnen så lägger man ner honom i vagnen så vips är han klarvaken. Då är det bara att börja om från början. Helst ska jah ha hunnit lägga mig under täcket själv och släckt lampan också haha.

Nä jag ska inte sticka under stolen med att jag längtar tills att han fått in natt-och-dag- rutinerna ;)

Nu verkar det som om viktor somnar här i min famn så jag ska väl avsluta detta nattliga inlägg. Hoppas ni kan sova i alla fall :) natti



Kommentarer

Kommentera inlägget

Namn Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback

Min profilbild

Jag är en 25-årig 2-barnsmor (till Kevin född juli 2010 & Viktor född mars 2012) som för tillfället är mammaledig. Annars är jag utbildad förskollärare som gillar att teckna, inreda mitt hem och vara med nära och kära. I denna bloggen skriver jag om allt från inredning i hemmet, till mammabestyr till tips och tankar om det mesta. Ola är en kille som sjunger nedrans bra och har en plats i mitt hjärta så jag försöker åka på spelningar när jag kan. Han kan råkas nämnas här i bloggen titt som tätt. Fråga gärna om det är något ni undrar. :) kontakta mig på [email protected]

Läs mer om mig

RSS 2.0