Lördag morgon

Nu är det morgon här i hemmet. Eller i alla fall för mig. Jag har vaknat två gånger redan denna morgon men fått somna om av snälla Viktor. Nu ligger han i min famn och sover igen. Jag bara älskar min familj!! Jag är så lyckligt lottad så ni anar inte :)

Idag är solen inte närvarande så det fr bli en del pyssel inne istället.

* Ska sätta upp nya gardinstänger överallt, (äääntligen uppgradera mig från vanliga fula vita till svarta snygga),

* ska sortera bland barnkläderna som är i en garderob ute i kallrummet. Finns alldeles för mycket kläder och allt i en enda röra. Och i alla storlekar från 50- 74. Det är alltså kaos.

* när man har hus kommer även del el oundvikliga saker på köpet. Typ att rengöra ugnen. Det är inget jag gillar att göra även om jag gillar att städa och ha fint. Tror mest det har att göra med att det är en sån jädra konstig ställning man måste sitta i. Den ska iaf rengöras idag är det tänkt!

* ska även plantera om en eller två blommor som jag råkade glömma sist jag var ifarten. Tänkte nämligen INTE på blommorna som stod på golvet och en är speciellt i behov av att få ny jord.

* övervåningen skulle behöva städas lite också. Vi använder inte övervåningen till vardags än så länge utan jag har min garderob uppe, gästrummet finns uppe och vi duschar uppe ibland. Det resulterar i att allt skit man inte vill ha nere finns uppe. Typ! Det gäller för mig idag att strukturera upp det lite. Slänga lite saker, flytta om lite och göra fint i fönstret ;)

Ni hör ju, jag har ju jobb för hela helgen så bäst jag sätter fart kanske ;)

Först frukost !



Kommentarer

Kommentera inlägget

Namn Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback

Min profilbild

Jag är en 25-årig 2-barnsmor (till Kevin född juli 2010 & Viktor född mars 2012) som för tillfället är mammaledig. Annars är jag utbildad förskollärare som gillar att teckna, inreda mitt hem och vara med nära och kära. I denna bloggen skriver jag om allt från inredning i hemmet, till mammabestyr till tips och tankar om det mesta. Ola är en kille som sjunger nedrans bra och har en plats i mitt hjärta så jag försöker åka på spelningar när jag kan. Han kan råkas nämnas här i bloggen titt som tätt. Fråga gärna om det är något ni undrar. :) kontakta mig på [email protected]

Läs mer om mig

RSS 2.0