tv 3 dokumentär

Tittar på tv3 dokumentären som idag handlar om unga mammor. Jag har alltid facinerats av unga mammor och älskar unga mammor som sänds på femman också. Jag har inget emot att folk skaffar barn i tidig ålder (för det finns ingen garanti att man tar bättre hand om barnet när man är äldre heller) men det som oftast är med unga föräldrar är att de är ensamma mammor.. Oftast för att pappan inte är redo för att bli pappa i ung ålder. Ingen av dessa mammor i dokumentären är tillsammans med pappan och sällan i serien på femman också. Men de har väl sådanna fall för att skapa intresse hos tittarna.. men jag skulle gärna vilja se lite "fall" där mamman faktiskt är tillsammans med pappan också för jag är övertygad om att det även finns sådanna fall.

jag gjorde abort när jag var 18 år gammal för att kunna göra klart gymnasiet. Han/hon hade kommit i februari 2006 vilket var mitt sista år på gymnasiet och jag hade min 3 månaders praktik då... det vill säga att det hade vart omöjligt för mig att praktisera med ett barn eller tagit in praktiken tidigare eftersom jag hade 100 procent studier. Om jag ångrar det? Varje dag! Det smärtar mer nu när man vet vad man "missat" men samtidigt är jag glad över att jag gick klart gymnasiet och fick slutbetyg. Dessutom är det kanske bra att vi väntade med att skaffa barn tills nu när vi har vart tillsammans längre, ett hus och stabil ekonomi. Det är trots allt tre viktiga byggstenar :)








Kommentarer

Kommentera inlägget

Namn Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback

Min profilbild

Jag är en 25-årig 2-barnsmor (till Kevin född juli 2010 & Viktor född mars 2012) som för tillfället är mammaledig. Annars är jag utbildad förskollärare som gillar att teckna, inreda mitt hem och vara med nära och kära. I denna bloggen skriver jag om allt från inredning i hemmet, till mammabestyr till tips och tankar om det mesta. Ola är en kille som sjunger nedrans bra och har en plats i mitt hjärta så jag försöker åka på spelningar när jag kan. Han kan råkas nämnas här i bloggen titt som tätt. Fråga gärna om det är något ni undrar. :) kontakta mig på [email protected]

Läs mer om mig

RSS 2.0