Vikten

Det hade som tur var gått bra för kevin sen på förskolan. Han hade vart ledsen till och från men i stora hela hade han vart "sig själv". Vilket är skönt att höra :) även om jag vet att de alltid lugnar ner sig när föräldern gått är det annorlunda att vara förälder i den situationen.

Det var inte det jag tänkte skriva om nu utan om min vikt. Jag gick upp ca 16 kilo med viktor men jag gick ner det och lite till på 4 veckor ungefär vilket kändes otroligt skönt. Just nu väger jag alltså mindre än innan graviditeten. Dock har jag ca 7 kilo kvar till målvikten och 12 kilo till drömvikten. Det låter kanske inte mycket men jag har jättesvårt att gå ner i vikt vilket är superjobbigt då jag inte har något tålamod heller haha.

Jag har i alla fall bestämt mig nu för att ge allt och jag ska nå målet-n detta år. Helst innan sommaren är över men eftersom jag ammar så läre jag ta det lugnt så inte mjölken sinar hehe. Det fungerar så bra med ammningen så jag vill fortsätta :)

Planen nu är i alla fall att tänka på vad jag äter , utnyttja mycket vardagsmotion och träna 3-4 gånger i veckan. Träningen då blir ridning (ska börja nu i helgen ) , jogga, cykling och yoga. Variation är viktigt för att inte tröttna men det blir även det bäst resultatet då jag tränar hela kroppen på det sättet :)

Jag har laddat för detta nu i 10 månader så nu j-vlar haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget

Namn Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback

Min profilbild

Jag är en 25-årig 2-barnsmor (till Kevin född juli 2010 & Viktor född mars 2012) som för tillfället är mammaledig. Annars är jag utbildad förskollärare som gillar att teckna, inreda mitt hem och vara med nära och kära. I denna bloggen skriver jag om allt från inredning i hemmet, till mammabestyr till tips och tankar om det mesta. Ola är en kille som sjunger nedrans bra och har en plats i mitt hjärta så jag försöker åka på spelningar när jag kan. Han kan råkas nämnas här i bloggen titt som tätt. Fråga gärna om det är något ni undrar. :) kontakta mig på [email protected]

Läs mer om mig

RSS 2.0