Nystart

Tog lite ledigt från bloggen i helgen som ni kanske märkte. Jag var jättekonstig i kroppen hela veckan och på torsdag kväll fick jag feber och det satt i ända till lördag morgon.

Igår bestämde jag mig för att investera i mig själv och gick med i viktväktarna online. Jag måste ge det en ärlig chans och går jag ner något kilo i månaden så är det ju lätt värt det. Jag ska i alla fall prova en månad och sen får vi se om jag orkar fortsätta räkna points eller om jag kör sunt förnuft resten.

Det som är bra när man har appen är att man slipper räkna points. Det finns tabeller med all mat, dryck och annat du kan tänka dig som redan är omvandlande till points. Du fyller lätt i vad du ätit och jag ser snabbt hur måga poäng jag ätit, hur många jag har kvar och hur många jag kan "spara".

Jag är sjukt taggad. Dels för att första delmålet redan snart är avklarat. (om 3 kilo ungefär) och att jag gått ner 1.7 kilo denna vecka trots att jag inte tränat, ätit skräp och varit på tre-rätters ;)

Nä nu jävlar liksom :)



Kommentarer
Carro - tvåbarnsmamma   •   2012-06-11, 10:27:23   •   http://norbergcaroline.blogg.se/

Det är sååå jobbigt tycker jag. Speciellt när man har en till liten i samma sovrum. För han blir ju störd.

Dock sover Ebba hela nätterna när hon sover med oss, så det är ju tur de.

Men nu har vi fått nog, nu måste hon lära sig :)



Kommentera inlägget

Namn Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback

Min profilbild

Jag är en 25-årig 2-barnsmor (till Kevin född juli 2010 & Viktor född mars 2012) som för tillfället är mammaledig. Annars är jag utbildad förskollärare som gillar att teckna, inreda mitt hem och vara med nära och kära. I denna bloggen skriver jag om allt från inredning i hemmet, till mammabestyr till tips och tankar om det mesta. Ola är en kille som sjunger nedrans bra och har en plats i mitt hjärta så jag försöker åka på spelningar när jag kan. Han kan råkas nämnas här i bloggen titt som tätt. Fråga gärna om det är något ni undrar. :) kontakta mig på [email protected]

Läs mer om mig

RSS 2.0